For my friends in Charlottesville, keeping you up-to-date on my adventures in Japan シャーロッツビルの皆様へ:2度目の葉山暮らしのレポートです

Tuesday, August 5, 2008

娘がNYに帰りました

My daughter went back to NY. I had a wonderful time together with her in Japan and Taiwan. She can speak not only English and Japanese but Chinese also, so it was very convenient to have her in Taipei. She will come down to Charlottesville later this month and I already look forward to seeing her again.

娘がニューヨークに戻りました。(4月に来た時は5日間だけでしたが)今回は一ヶ月間日本に居てくれたので、一緒にいろいろと楽しいことができました。台北では中国語で通訳してくれたのでとても助かりました。今月中旬には(私達がアメリカに戻ってから)シャーロッツビルにも来てくれる予定なので今から楽しみにしています。

No comments: