For my friends in Charlottesville, keeping you up-to-date on my adventures in Japan シャーロッツビルの皆様へ:2度目の葉山暮らしのレポートです

Wednesday, August 6, 2008

お茶の先生

Our high school friend and a tea master Mrs. S. invited us (and another high school friend Mrs. N.) to her house for a tea ceremony. I didn't know that she has her own tea room (Tatami room) attached to the house. Watching her elegant performance was really a wonderful experience for us. It was a calm, peaceful, and soothing moment. Thank you very much, Mrs. S.! (I'm sorry I cannot drink tea and thanks again for the hot water.)

高校絃楽部の友人でお茶の先生でもあるSさんが、ご自宅のお茶室に招待してくださいました(私はお茶が飲めないので特別にお白湯をいただきました)。素敵なお茶室でSさんのお点前を眺めているだけで心豊かな気分になりました。嬉しいことに、同じ絃楽部の友人Nさんにもお会いすることができました。Sさん、本当にありがとうございました。

No comments: