For my friends in Charlottesville, keeping you up-to-date on my adventures in Japan シャーロッツビルの皆様へ:2度目の葉山暮らしのレポートです

Monday, August 10, 2009

松島は(今日も?)雨だった

My sister and I went to Matsushima, one of the three most scenic spots in Japan. My high school friend, Prof. O., was the best tour guide we could have in Matsushima because he is a history professor and knows a lot of interesting stories. Thank you, Prof. O., for your time and hospitality! Unfortunately, the weather was not good so it was not that scenic....too bad.

姉と日本三景のひとつ、松島に一泊してきました(残念ながらせっかくの景観は悪天候のため次回のお楽しみということに)。仙台在住の高校絃楽部の友人O教授が歴史学者なので、詳しい話が聞けてとても勉強になりました。理想的なツアーガイドでした。O教授、大変お世話になりました!

The next day, we changed our plan and came home earlier due to the inclement weather but I didn't feel that bad after I ate the Edamame rice-cake.

翌日は秋保大滝に行くつもりが、朝からひどい雨。予定を切り上げて早めに帰ってきました。でもずんだ餅さえ食べられればそれで満足です。

No comments: