For my friends in Charlottesville, keeping you up-to-date on my adventures in Japan シャーロッツビルの皆様へ:2度目の葉山暮らしのレポートです

Sunday, April 27, 2008

義父母と合奏

Visited my parents-in-law's house with my daughter and her friend R. This time the ensemble was historic for two reasons. 1) My husband accompanied my mother-in-law for the first time on the double bass. 2) Three generation ensemble (grandma, father, daughter) for the first time. R. could have played cello but we didn't have one, so she tried the double bass and she actually did a great job. We ate together and talked, then played more music together, ate more and talked more. It was a fulfilling day.

娘と娘の友人Rを連れて義父母の家に行きました。6人全員が何かしら楽器を弾くのでおかしな合奏大会になりました。義母のバイオリンと主人のコントラバスが合奏したのははじめてのことです。そこに娘が参加して、3世代合奏という珍しいシーンも出現しました。Rは本来チェロ弾きですが、残念ながらチェロが無かったので、ピアノを弾いたりコントラバスを弾いたり歌ったりし、義父もフルートを久し振りに吹きました。一緒に食事をしてまた合奏してまた食べて、楽しい一日でした。

No comments: