For my friends in Charlottesville, keeping you up-to-date on my adventures in Japan シャーロッツビルの皆様へ:2度目の葉山暮らしのレポートです

Monday, May 12, 2008

阿蘇・くじゅう・”夢”大吊橋・湯布院

Made a grand tour of northern Kyushu from Fukuoka to Mt. Aso (Kumamoto), Mt. Kuju (Oita) and Yufuin (Oita), a total of 383 km (238 miles) drive! Unfortunately, we couldn't come close to the crater of Mt. Aso (an active volcano) due to the hazardous gas emission. I enjoyed a 5 min. horseback riding in Kusasenrigahama Meadows.

阿蘇くじゅう国立公園から湯布院をまわって福岡に戻る383kmのドライブに連れて行っていただきました。残念ながら火山ガス発生のため阿蘇山の火口にちかづくことはできませんでした(草千里ヶ浜で馬に乗って散歩しました)。

The Kokonoe Yume Otsurihashi is the Japan's longest (390 m) suspension bridge for pedestrians. I was impressed by the bridge itself and the splendid view from the bridge! Thank you so much, Prof. Y., for the great tour!

九重”夢”大吊橋は、人が歩いてわたる吊橋としては日本で一番長いものだそうです(390メートル)。橋も、橋から眺める景色も見事でした。Y先生、一日どうもありがとうございました。

No comments: