For my friends in Charlottesville, keeping you up-to-date on my adventures in Japan シャーロッツビルの皆様へ:2度目の葉山暮らしのレポートです

Monday, May 19, 2008

J2サッカーゲーム

Went to watch a soccer game of the Japanese National Football League (J League Division 2), Yokohama FC vs. Avispa Fukuoka, with my son (Mitsuzawa stadium, Yokohama). Yokohama won. We wanted to see Avispa Fukuoka's midfielder (#18) Jun Suzuki play in this game, but he didn't have a chance. Jun started playing soccer with SOCA in Charlottesville (along with his brother and my son) 16 years ago when he was 3 years old and now he is a professional soccer player in Japan!

息子と二人、J2アビスパ福岡対横浜FCの試合を観に行ってきました(2対1で横浜が勝ちました)。実はアビスパの背番号18、鈴木惇選手を観に行ったのですが、この試合では出番がなく残念でした。16年前(鈴木選手が3歳だった頃)シャーロッツビルのSOCAで鈴木選手のお兄さんや我が家の息子(当時4歳)と一緒にサッカーをはじめた彼が、今や立派なJリーガーになりました(U19の日本代表でもあります)。日本でサッカーの試合を観に行ったのは初めてでしたが、片時も目を離せない好試合で楽しめました。

No comments: