For my friends in Charlottesville, keeping you up-to-date on my adventures in Japan シャーロッツビルの皆様へ:2度目の葉山暮らしのレポートです

Wednesday, January 2, 2008

謝々

What a fabulous week it has been! Literally my 'dreams-come-true'. We've met all our family members (and they are all doing fine). Our apartment location is unbelievable. Our BMW is gorgeous (I haven't started driving yet...the roads are too narrow...). Every food we tried was delicious. I figured that I will be able to attend my niece's wedding AND and my nephew's wedding while we're in Japan. This is more than I expected. I'm truly thankful for the time here and for everything we have here. Domo arigato! (Only 31 more weeks to go.)

一週間経ちました。予想していたけれど、予想以上に日本の生活は素晴らしいです。何を食べてもおいしい。アパートも車(まだ運転は怖くて主人まかせ)も快適。年末からお正月にかけて、親戚に挨拶できたし(タイミングがよかった)、この半年間の滞在中に甥と姪の結婚式に出られることが判明。なにもかもうまく行っていて申し訳ないくらい。この生活に毎日感謝しつつ(大どんでんがえしがないことを祈りつつ)暮らしていきます(あと31週間しかない)。

2 comments:

Jigme said...

ステキです。良かったですね。結婚式に出席できるなんて♪
ところで、この写真のお花は?かわいい☆

Yasuko said...

このお花、兄の東京のマンション(兄はタイに住んでいるのですがお正月に一時帰国していました)の入り口にあったものです。私の背丈くらいありました。きれいでした。