For my friends in Charlottesville, keeping you up-to-date on my adventures in Japan シャーロッツビルの皆様へ:2度目の葉山暮らしのレポートです

Monday, January 21, 2008

町長選挙

The election day for the new mayor of Hayama (we could not vote though, because we haven't lived here long enough). Why is it now? Because both former mayor of Hayama, Mr. Moriya, AND former deputy mayor of Hayama, Mr. Suzuki, resigned last month abruptly due to some alleged political scandals. Out of the four candidates, Mr. Eiji Mori was elected.

昨日は葉山町長選挙の投票日でした(引っ越してきたばかりで私達にはまだ選挙権がありませんが)。実は
昨年12月、公職選挙法違反疑惑で葉山町長守屋大光氏が突然辞任、同じく12月、海浜を不法占用し告発されている鈴木勘之副町長も退職し、行政のトップ二人が突然居なくなってしまいました(つまり私達が引っ越してきた時に町長はいませんでした)。今回立候補したのは僧侶の古川大雪、民主党と社民党が推薦する横山すみ子氏、自民党が推薦する矢部ふさお氏と、「みんなで明るい葉山をつくる会」「知りたいかい葉山」等が推薦する森えいじ氏の4名。結果は僅差で森氏が勝利しました。

No comments: