For my friends in Charlottesville, keeping you up-to-date on my adventures in Japan シャーロッツビルの皆様へ:2度目の葉山暮らしのレポートです

Sunday, January 27, 2008

逗子サロンコンサート

Attended "The 26th Zushi City Salon Concert" (violin, clarinet, two pianos). I've noticed two things. First, people listen Nutcracker even after December (or, is Christmas in January here?). Somehow I felt strange. Second, the musicians here never smile. They don't smile before the performance. They don't smile during the performance. They don't smile after the performance. Perhaps it's prohibited(?).

「第26回逗子サロンコンサート ~デュオの響き~」(2台のピアノとバイオリン、クラリネット)に行ってきました。「くるみ割り人形」はアメリカでは12月にしかやらないけれど、日本ではいつでも演奏していいんですね。それと、演奏者が舞台で笑顔を見せるのは禁止されているのでしょうか。楽しそうに演奏したら頭がおかしいと思われるのでしょうか。皆決して笑わないのでちょっとショックでした(花束を受け取る時にはさすがに少し微笑んでいたけれど)。

No comments: