For my friends in Charlottesville, keeping you up-to-date on my adventures in Japan シャーロッツビルの皆様へ:2度目の葉山暮らしのレポートです

Thursday, January 24, 2008

転入しました

4 weeks have passed since we arrived. By submitting a copy of our family register (of the city of Chigasaki), we could finally register our residency in Hayama. Now we are officially the Hayama townspeople (cool!).

葉山に来てちょうど4週間です。やっと葉山町役場に転入届けを提出しました(戸籍謄本を取るのをずるずると先延ばししていました)。これで、晴れて葉山町民になりました。

The first snow accumulation was reported in Tokyo and Yokohama, but not here in Hayama. I wonder if the last week's snow in Charlottesville is still there...

テレビでは「関東地方初雪」「積雪」とさかんに報道していましたが、葉山は雨だけでした。先週シャーロッツビルに降った雪は溶けたのでしょうか・・・・。

No comments: