For my friends in Charlottesville, keeping you up-to-date on my adventures in Japan シャーロッツビルの皆様へ:2度目の葉山暮らしのレポートです

Friday, July 4, 2008

(まだ続く)シャーロッツビル同窓会

Another Charlottesville Reunion at Mrs. O.'s house in Tokyo (I know I can always see Mrs. M. when she and I come back to Charlottesville though....). When Mrs. O. (a professional Koto player/teacher) was in Charlottesville in 1995, she gave many concerts for local schools and area meetings, with her new-born daughter in a basket. At her house, I had a 20 min. Koto lesson for the first time in my life and you don't know how much I enjoyed it! It was another one of my dreams come true in Japan. Thank you so much, Mrs. O.!

Mさん(Mさんとはシャーロッツビルに戻ればまたいつでもお会いできるのですが・・・)と一緒にOさんのお宅にお邪魔しました。お琴の先生で演奏家でもあるOさんは、シャーロッツビルでは(1995年)うまれたばかりのRちゃんを赤ちゃん用バスケットに入れて、あちこちの学校や集まりで何回も演奏を披露してくださいました。今回私はうまれてはじめてお琴を弾かせて(触らせて?)いただきました。楽しかったです!(日本でまたひとつ夢が実現しました。) Oさん、どうもありがとうございました。

No comments: