For my friends in Charlottesville, keeping you up-to-date on my adventures in Japan シャーロッツビルの皆様へ:2度目の葉山暮らしのレポートです

Saturday, July 25, 2009

富士山

We can see Mt. Fuji (3776 m) from our window but I've never climbed Mt. Fuji until today. This morning, for the first time in my life, I was at the Fifth Station (2305 m above sea level -- the paved road ends here) of Mt. Fuji. In fact, the bus took me there so I didn't have to walk. Although we couldn't see the mountain top due to the bad weather, it was an awesome experience. Thank you, Mr. & Mrs. K. (resided in Charlottesville from 1999 to 2001), for giving me this wonderful opportunity!

生まれてはじめて、富士山五合目まで行ってきました。バスです(岩は落ちてこなかったけれど風雨が強くて寒かったです)。Kさんご夫妻(在シャーロッツビル1999-2001)にすっかりお世話になりました。本当にありがとうございました。山頂は雲の中で見えませんでしたが、貴重な体験をさせていただきました。

No comments: